Retur & Storleksbyte
Hur länge gäller öppet köp?
Vi erbjuder öppet köp i 30 dagar från det att paketet mottogs.
Hur skickar jag tillbaka mina varor?
- Fyll i returlappen som medföljde ordern.
- Använd samma emballage som dina varor kom i. Är det skadat så laga eller använd ett nytt emballage.
- Klistra fast fraktsedeln som var med i paketet så står vi för returfrakten.
- Lämna in paketet hos ombud för det fraktbolag du valt, DHL eller Postnord.
- Har ni några frågor så tveka inte på att kontakta oss på [email protected] eller 0504-12012. Ha gärna ert ordernummer tillgängligt.
Hur gör jag för att byta varor?
Snabbaste alternativet
- Följ instruktionerna för att skicka tillbaka varorna ni inte vill ha.
- Gör en ny order via hemsidan för att varan/varorna ni vill ha inte ska hinna ta slut och för att få snabbare leverans. OBS! Dina order kommer att hanteras separat.
För mer information angående vad som gäller på läs respektive betalsätt i menyn.
En ny faktura skapas och skickas via mail. Fakturan med varorna som du vill lämna tillbaka kommer att krediteras när vi mottagit din retur. Om du behåller delar av din första order kommer du att få två fakturor. En för det senaste köpet och en uppdaterad version av fakturan för det första köpet som skickas via mail.
Om du väljer att behålla delar av din order rekommenderar vi att du registrerar ditt byte via Mina sidor - annars kommer du att få två uppläggningsavgifter från Klarna.
Du betalar även för din nya order via hemsidan. Så snart vi mottagit din retur återbetalar vi samma konto som användes vid beställningen.
- Följ instruktionerna för att skicka tillbaka varorna ni inte vill ha.
- Fyll i på retursedeln vilken färg eller storlek ni vill byta till. Ni kan bara ändra till annan färg eller storlek.
- Så fort vi mottagit er retur så skickar vi ut storleksbytet/färgbytet.
För mer information angående vad som gäller på läs respektive betalsätt i menyn.
Samma faktura kommer att gälla. Vi skickar ut en uppdaterad version av fakturan via mail när vi mottagit din retur.
De nya varorna du vill byta till kommer att läggas till på ditt Konto/köp hos Klarna. Varorna du returnerar kommer att tas bort.
Din betalning påverkas inte alls eftersom du endast kan byta till varor med samma pris.
Hur gör jag ett återköp/ångerrätt?
- Följ instruktionerna för att skicka tillbaka varor.
- Fyll i returnotan och ange returorsak.
För mer information angående vad som gäller på läs respektive betalsätt i menyn.
Om du returnerar hela din order ska du inte betala fakturan. Vi bekräftar via mail när vi mottagit din retur och avslutat din faktura. Om du behåller delar av din order kommer din faktura att krediteras. Vi rekommenderar att du väntar med att betala tills det att vi mottagit din retur och skickat en uppdaterad version av fakturan via mail.
Varorna du returnerar kommer att tas bort ifrån ditt Konto/köp hos Klarna.
Så snart vi mottagit din retur återbetalar vi samma konto som användes vid beställningen.
Vanliga frågor
Jag ska returnera två olika order, kan de skickas tillbaka i samma paket?
Det går bra att skicka tillbaka varor från olika order i samma paket. Glöm inte att lägga med retursedel för båda order.
Jag missade att lägga med retursedel i paketet vad händer nu?
Vi kommer ta varorna i retur och återbetala dig. Behöver vi ytterligare information så kommer vi att kontakta dig. Vi skickar även ett mail när allt är hanterat och klart.
Reklamation
Hur gör jag för att reklamera en vara?
Kontakta oss på [email protected]. Beskriv ditt ärende och bifoga en bild som visar felet med varan.
Hur kommer min reklamation att behandlas?
Om det gäller kläder, skydd eller stövlar kommer vi i första hand åtgärda felet hos en skräddare eller skomakare och givetvis står vi för kostnaden. Vid en godkänd reklamation och om en lagning inte är möjlig, ersätts du med en ny vara, alternativt tillgodobelopp eller återbetalning.