Köpvillkor
1. Om CEC i Sverige AB
- Företaget har sitt säte i Göteborg med butik i Kållered samt Tibro
Kållered: Gamla Riksvägen 20, 428 32 Kållered
Tibro: Norra Rydsgatan 7, 54351 Tibro - Företaget CEC I Sverige AB är registrerat på adress: Gamla Riksvägen 20, 428 32 Kållered. Telefon: 031-7953225 , 0504-12012.
- Organisationsnummer: 556492-5609
- Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till [email protected] med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. Eller ring på 0504-12012.
2. Beställning
- När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
- Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected] .
3. Leverans
- Våra normala leveranstider är 1-3 arbetsdagar gällande lagerförda produkter. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
- Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected]
- CEC i Sverige AB ansvarar inte för försenade leveranser till oss från någon av våra leverantörer där ett preliminärt leveransdatum blivit framflyttat.
- Det är köparens ansvar att den adress samt de personuppgifter som angivits vid beställning är korrekta.
- Det är köparens ansvar att skickad order följs upp och avhämtas på utmärkt upphämtningsställe inom tid innan order skickas tillbaka till CEC i Sverige AB.
- Ej utlösta paket debiteras med aktuell avgift för fraktkostnad, returkostnad och 200kr i administrativ avgift.
- Väljer du att hämta ut ordern i någon av våra butiker skickas ett SMS när ordern är redo för avhämtning (Kållered, Tibro)
4. Priser
- Alla priser anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
- Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
- Fri frakt på order över 1000kr.
- Väljer du att hämta ut din order i någon av våra butiker tillkommer ingen fraktavgift även på order under 1000kr.
5. Betalning
- Betalning sker enkelt och tryggt med hjälp av Klarna Bank AB (publ). Betala direkt med kort, faktura eller lägg upp en avbetalningsplan.
- Kortbetalning: kan göras direkt i vid beställning och kostar inget extra.
- Faktura: Väljer du Faktura för din betalning skickas den till din angivna e-post, alternativt direkt till din Klarna app. Klarna kommer att göra en kreditupplysning i vanlig ordning men informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Att betala med faktura kostar inget extra.
- Delbetalning: Ansök om fast delbetalning och ha full koll på dina delbetalningar i Klarnas app.
6. Ändring av order
- Kunder har rätt att ändra sin order fram till det tillfälle att ordern har plockats ur vårt system eller beställts från leverantör. Därefter kan ändringar på ordern ej genomföras.
7. Ångerrätt & Returer
- Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
- Returer och byten är endast tillåtna under förutsättningarna att produkten är i nyskick och har sin kompletta förpackning kvar. Vi ansvarar inte för skador som sker vid montering av produkten.
- I ditt paket medföljer en returfraktsedel som du klistrar på paketet och lämnar på lämpligt DHL Service Point.
- Vill du göra ett återköp av en eller flera varor från din order tar vi ut en returavgift på 99 kr. (Undantag gäller för storleksbyten, läs nedan) Om du valde delleverans och fick din order i flera försändelser behöver du bara betala returavgiften en gång.
- Vid byte av storlek på utrustning, kläder och hjälmar är första bytet gratis.
- Byten och retur i någon av våra butiker (Kållered, Tibro) är gratis så länge kraven för retur uppfylls.
- Kontrollera produkten noggrant innan påbörjad montering. Vi ansvarar inte för skador som uppstått vid montering även om produkten är felbeställd eller fellevererad.
- På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
- För att få pengarna tillbaka måste du ange din bank, clearing – samt kontonummer. Har du valt att betala med faktura skall denna betalas till fullo! Pengarna enligt återköpet sätts sedan in på det konto som angivits
- Har du tappat bort/ej fått med retursedel? Kontakta oss på [email protected] så skickar vi en ny
7.B Ångerrätten gäller inte vid:
- Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Använd eller skadad produkt där du orsakat skadan på produkten.
- Ångerrätten gäller ej för produkter som inte är lagerhållna av CEC i Sverige AB. Icke lagerförda originaldelar, specialbeställda kläder och elektronikprodukter är exempel på produkter som ej omfattas av ångerrätten.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Specialbeställda varor, kontakta oss kring frågor om detta på: [email protected] eller ring på 0504-12012
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
8. Reklamation och klagomål
- Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
- Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
- Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
8.B Hur går du tillväga vid reklamation?
- Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Bifoga gärna bilder för snabbare hantering.
- Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
- Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
- Ansvarsbegränsning
- Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
- Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
- Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
- Produktinformation
- Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
- Information om Cookies
- Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.
- Personuppgifter
- Genom att handla på CEC.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
- CEC i Sverige AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
- Vill du veta mer om hur dina personuppgifter lagras kan du läsa direkt på dataskyddsförordningen(GDPR)
- För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.
- Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
- Tvist och lagval
- I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
- Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
- Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.